Bond Street Film vinner guld och silver i europeisk trailertävling

Bond Street Film, som tillhör Shortcut Media Group, tilldelades ett guld och ett silver i den europeiska tävlingen – Eyes & Ears Awards 2017, igår kväll i München.

Bond Street vann priser i båda de kategorier som man nominerats i.

Guld tilldelades i kategorin: Best text design or use of language and voice

Silver tilldelades i kategorin: Best station spot

Juryn beskrev i prismotiveringen bl.a. den vinnande filmen som ”Känslosam”, ”gripande” och ”väldigt nära sin publik”.

– Vi är mycket stolta över att i extremt hård konkurrens vinna två så prestigefyllda priser. Det visar att stora delar av världen uppskattar våra trailers och det vi gör, säger Lars Bilk, VD Bond Street Film

– Vårt bränsle i det kreativa arbetet är att söka beröra människor med våra trailers. Juryn verkar ha tagit fasta på detta, vilket vi ser i motiveringen till guldet. Väldigt roligt! säger Eoin Conroy, AD/Copywriter, Bond Street Film.

Se filmen C More Autumn 2016 som vann guld och silver här: https://vimeo.com/bondstreet/review/188643449/0c14c009e8 

Samma trailer har i år även vunnit flera guld i den europeiska och globala finalen av trailertävlingen Promaxbda i Amsterdam och Los Angeles.