Nyheter

Shortcut Media producerar MyBurger åt McDonald’s

En av Sveriges just nu största tävlingar inom matlagning - MyBurger - inleds idag. 10st förväntansfulla finalister anländer under eftermiddagen i Stockholm för att tävla om äran att få se just sin hamburgare säljas på riktigt på McDonald's-restauranger runt om i landet. Tillsammans med McDonald's, DDB och Initiativ producerar Shortcut Media samtliga filmer under MyBurger-tävlingarna.…
Läs mer

Solo-SM Motocross deltävling 3: Tibro nu publicerad

Igår kl 21:30 sändes den tredje episoden av motormagasinet Solo-SM Motocross, som Shortcut Media producerar åt Viasat Motor. Totalt sett kommer vi under sommaren 2012 att producera sex actionfyllda motormagasin för samtliga deltävlingar i Solo-SM. Programmet har så långt varit mycket uppskattat och vi hoppas att det kommer få fler människor att få upp ögonen…
Läs mer

Shortcut Media deltar i The Run

Som partner till årets roligaste löpfest bjöds Shortcut Media in till att springa lopp nr 3 i The Run - Stockholm. Loppet, som är 10km, vansinnigt kuperat och lerigt gick av stapeln kl 14:00 och det är med stor glädje vi kan meddela att de tre medarbetare som deltog i loppet överlevde utmaningen. För information,…
Läs mer

Shortcut Media välkomnar nya medarbetare

Vi vill passa på att idag välkomna två nya, duktiga medarbetare! Pia Berglund är projektledare, har tidigare arbetat på Eyeworks och kommer som första projekt att leda produktionen av Bilarna som förändrade världen, 10 episoder, åt TV4-gruppen. Vi är väldigt glada att ha en så kompetent och erfaren projektledare ombord och ser fram emot att…
Läs mer