Shortcut Media vinner stor LOU-upphandling!

Efter en lång och tuff process står det nu klart att Shortcut Media AB utsetts till vinnare i en stor upphandling enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) som hållits av Statens Maritima Museer (SMM). Upphandlingen avser all produktion av grafik, grafisk animation, animerad film samt ljudläggning av dessa åt Vasamuseet och Sjöhistoriska museet i Stockholm samt Marinmuseum i Karlskrona. Avtalet gäller 2 år plus option för SMM att förlänga i ytterligare 2 år. Upphandlingen är den största offentliga upphandlingen i sitt slag hittills under 2013.

- Väldigt roligt att vi ror hem en upphandling av den här storleken. Att vi fått bäst betyg på inlämnat arbetsprov och samtidigt ligger prismässigt bra till är ett kvitto på att vi erbjuder grafik av hög kvalitét till ett rimligt pris. Vi ser mycket fram emot att börja samarbeta med SMM och välkomnar dem varmt som kund till oss på Shortcut, säger Anders Brinck, VD på Shortcut Media.

Mer information om Statens Maritima Museer finns att läsa här.