Shortcut Post får beställningar värda 4,5 Mkr

Shortcut Post, helägt dotterbolag till Shortcut Media Group, har mottagit två beställningar värda totalt ca 4,5 Mkr från två svenska produktionsbolag. Det är den största orderingången under en månad någonsin för Shortcut Post.

Beställningarna avser efterbearbetning. Produktion väntas pågå primärt under Q2 och Q3 2017, med en mindre del under Q4. Ca 75-80% av intäkterna förväntas redovisas under Q2 och Q3 2017.

- Det är jätteroligt att vi fortsätter att se en växande orderingång i bolaget. Nu i mars har vi fått in beställningar som motsvarar mer än 50% av hela Shortcut Posts årsomsättning 2016 (8 Mkr). 2017 ser ut att bli ett väldigt spännande år för oss och våra underbara kollegor, säger Pia Berglund, Produktionschef på Shortcut Post.

- Shortcut Post gjorde stora investeringar i tillväxt både 2015 och 2016. Det är glädjande att vi så  tydligt nu ser de positiva effekterna av detta, säger Anders Brinck, VD, Shortcut Media Group.

Om Shortcut Post

Shortcut Post är koncernens efterbearbetningsbolag och arbetar med postproduktion inom bl.a. webb- och linjär-TV, reklam-, företags- och myndighetsfilm samt bio.

Om Shortcut Media Group

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende produktionsgrupper som bl.a. producerar reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos och tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Post, Good Motion, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget. Under 2016 uppvisade Shortcut en omsättningstillväxt om 229% samt en rörelsemarginal på 9%. Shortcuts bokslutsfilm för 2016 finns att se här: https://vimeo.com/206008644 .

För ytterligare information vänligen kontakta:

VD Anders Brinck

anders.brinck@shortcutmedia.se 

Tel: 076-949 66 99

Se orginalpubliceringen här.